הגישה החינוכית

צרו קשר

 הגישה והתפיסה החינוכית המובילות אותי בכל  שנות פעילותי  מתבססת  על חשיבות  תחושת השייכות והביטחון של הילד 

 השנים הראשונות של ילדינו הינן מעצבות ומגבשות את עמוד השידרה והבטחון של הילד  .

הצוות ואני מעניקים לילדים את הכלים  שלפיהם יש לפתח את  תחושת השייכות .

כאשר  ילד\ה  מרגיש וחש  תחושת שייכות , שרואים אותו , מקשיבים לו והוא מרגיש משמעותי- שהוא חלק בלתי נפרד מהמקום לו הוא שייך ( משפחה , גן \ כיתה ) .

תחושה זו מעניקה לו בטחון עצמי ודימוי גבוה .

הרב שלמה קרליבך כתב : "כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו"

זהו המוטו שלי וגישתי החינוכית .

 טיפוח רגשי
במישור הרגשי אנו שומרים על הרגשה של נוחות ונינוחות לכל ילד. אנו מאמינים כי אהבה, חום ורוגע נפשי של הצוות, מקנה לילד חוסן נפשי, ביטחון עצמי הנרכש בזכות תשומת הלב, למידה וחיזוק הביטחון העצמי , הפתיחות האישית, והגישה החיובית כלפי עצמו.
אנו לומדים רגישות וחמלה, לומדים להיות מודעים לרגשותינו , לרגשות הזולת ומדגישים לכל ילד את היכולת שלו לבטא רגשות ואמפטיה.

רגש

טיפוח חברתי-ערכי
יושר, סבלנות , שיתוף פעולה, עזרה וקבלת השונה הם ערכים שמלווים אותנו לאורך כל השנה בכל פעילות הגן המובנית והחופשית. אנו מדגישים את חשיבותם ואת תרומתם לחיים בקבוצה. הילדים חווים תהליך של חיים בקבוצה רוכשים הרגלים ומוסכמות חברתיות ומוסיפים מידי יום ביטחון בעצמאותם. הילדים מפתחים כישורים חברתיים: כושר שיחה, תרבות דיבור, נימוסים, הרגלי אכילה, נימוסי שולחן ועוד.

ערכים

יצירה
העבודה היצירתית בחומרים שונים ומגוונים מאפשרת הבעה של רגשות ושל רעיונות. הפעילות גורמת לילדכם הנאה גדולה ומפתחת את מיומנויותיו האישיות והחברתיות.
אנו עובדים במגוון החומרים: בצק, חימר, פלסטלינה, צבעי ידיים, צבעי גואש, חול, חומרים מן הטבע אותם אנו אוספים בטיולים, גזירה, הדבקה ועוד.

l

יצירה

טיפוח כישורי חשיבה ולמידה
פעילות הגן, העבודה בקבוצות, המשחק בחצר, החוגים, היצירה ובכלל נעשים תוך חשיבה מתמדת לעידוד הסקרנות, המקוריות, יצירתיות והדמיון ומתוך מטרה לפתח כישורי חשיבה כגון: זיהוי, מיון, ארגון ופתרון בעיות.

כישורי למידה

פיתוח גופני-תנועתי
בגן של מירב אנו נוהגים להדגיש את הפעלת הגוף בהנאה, בשילוב מוסיקה ריקוד ומשחק.
אנו נותנים דגש מיוחד בכל פעילויות היום על מוטוריקה גסה ועדינה, על למידת גבולותיו הפיזיים של הילד, בנייה של דימוי גופו ורכישת מושגי מרחב, גודל ומהירות.

<

תנועה

הטבע ובעלי חיים
השדות והמרחבים הירוקים , העצים, החיות שבסביבה הטיולים האהבה והחום הם שיעניקו לילדכם את הרוגע והחיים המאושרים. אנו נוהגים לצאת לטיולים בסביבה ללמוד ולצפות בתהליכים: שינויים בעונות, פריחות, בעלי חיים ועוד. אנו מפתחים גם בקרב הקטנטנים את המודעות היומיומית למיחזור, לגינת ירק תוך דגש על דרכי הטיפול והשימושים.

טבע

ספרים
מטרתנו היא לקרב את הילד לספר ולפתח בו מיומנות של התייחסות לספר בכבוד וכאל מקור מידע וחוויה.
הסיפור והספר שזורים מידי יום בפעילות היומית שלנו דרך הכרות עם ספרים, סופרים ושעות סיפור המקרבות את הילדים בינם לבין עצמם ואל הצוות ומחדדות את יכולות הקשב והריכוז.

סיפורים

רגש

טיפוח רגשי
במישור הרגשי אנו שומרים על הרגשה של נוחות ונינוחות לכל ילד. אנו מאמינים כי אהבה, חום ורוגע נפשי של הצוות, מקנה לילד חוסן נפשי, ביטחון עצמי הנרכש בזכות תשומת הלב, למידה וחיזוק הביטחון העצמי , הפתיחות האישית, והגישה החיובית כלפי עצמו.
אנו לומדים רגישות וחמלה, לומדים להיות מודעים לרגשותינו , לרגשות הזולת ומדגישים לכל ילד את היכולת שלו לבטא רגשות.

ערכים

טיפוח חברתי-ערכי
יושר, סבלנות , שיתוף פעולה, עזרה וקבלת השונה הם ערכים שמלווים אותנו לאורך כל השנה בכל פעילות הגן המובנית והחופשית. אנו מדגישים את חשיבותם ואת תרומתם לחיים בקבוצה. הילדים חווים תהליך של חיים בקבוצה רוכשים הרגלים ומוסכמות חברתיות ומוסיפים מידי יום ביטחון בעצמאותם. הילדים מפתחים כישורים חברתיים: כושר שיחה, תרבות דיבור, נימוסים, הרגלי אכילה, נימוסי שולחן ועוד.

l

יצירה

יצירה
העבודה היצירתית בחומרים שונים ומגוונים מאפשרת הבעה של רגשות ושל רעיונות. הפעילות גורמת לילדכם הנאה גדולה ומפתחת את מיומנויותיו האישיות והחברתיות.
אנו עובדים במגוון החומרים: בצק, חימר, פלסטלינה, צבעי ידיים, צבעי גואש, חול, חומרים מן הטבע אותם אנו אוספים בטיולים, גזירה, הדבקה ועוד.

כישורי למידה

טיפוח כישורי חשיבה ולמידה
פעילות הגן, העבודה בקבוצות, המשחק בחצר, החוגים, היצירה ובכלל נעשים תוך חשיבה מתמדת לעידוד הסקרנות, המקוריות, יצירתיות והדמיון ומתוך מטרה לפתח כישורי חשיבה כגון: זיהוי, מיון, ארגון ופתרון בעיות.

<

תנועה

פיתוח גופני-תנועתי
בגן של מירב אנו נוהגים להדגיש את הפעלת הגוף בהנאה, בשילוב מוסיקה ריקוד ומשחק.
אנו נותנים דגש מיוחד בכל פעילויות היום על מוטוריקה גסה ועדינה, על למידת גבולותיו הפיזיים של הילד, בנייה של דימוי גופו ורכישת מושגי מרחב, גודל ומהירות.

טבע

הטבע ובעלי חיים
השדות והמרחבים הירוקים , העצים, החיות שבסביבה הטיולים האהבה והחום הם שיעניקו לילדכם את הרוגע והחיים המאושרים. אנו נוהגים לצאת לטיולים בסביבה ללמוד ולצפות בתהליכים: שינויים בעונות, פריחות, בעלי חיים ועוד. אנו מפתחים גם בקרב הקטנטנים את המודעות היומיומית למיחזור, לגינת ירק תוך דגש על דרכי הטיפול והשימושים.

סיפורים

ספרים
מטרתנו היא לקרב את הילד לספר ולפתח בו מיומנות של התייחסות לספר בכבוד וכאל מקור מידע וחוויה.
הסיפור והספר שזורים מידי יום בפעילות היומית שלנו דרך הכרות עם ספרים, סופרים ושעות סיפור המקרבות את הילדים בינם לבין עצמם ואל הצוות ומחדדות את יכולות הקשב והריכוז.

בואו לבקר בגן שלנו

הגן שלנו. המשפחה שלנו. הקהילה שלנו – דברו איתנו.

דרך ההדרים 74 , מושב שדה ורבורג